КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VI сесія VI скликання

РІШЕННЯ

від 2 грудня 2010 року N 275/5087

Про затвердження звіту тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки діяльності Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади

Заслухавши та обговоривши звіт тимчасової контрольної комісії, відповідно до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", пункту 16.9 статті 16 Регламенту Київської міської ради та рішення Київської міської ради від 17 червня 2010 року N 977/4415 "Про створення тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки діяльності Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади" Київська міська рада вирішила:

1. Звіт тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки діяльності Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади (додаток) прийняти до відома.

2. Направити звіт тимчасової контрольної комісії в прокуратуру м. Києва, комісію з припинення виконавчого органу Оболонської районної у м. Києві ради (Оболонської районної у м. Києві державної адміністрації), комісію з припинення Оболонської районної в м. Києві ради для його вивчення та відповідного реагування.

3. Прокуратурі м. Києва рекомендувати:

3.1. Провести ретельну перевірку зазначених у звіті фактів та в межах своїх повноважень вжити заходів прокурорського реагування.

3.2. Посилити нагляд за дотриманням законності у сфері укладання та виконання інвестиційних договорів та дотриманням законності в Оболонському районі м. Києва, особливо в частині виконання соціальних зобов'язань інвестора, своєчасно реагувати на всі випадки порушень закону та вживати необхідних заходів реагування у разі невиконання приписів прокурора.

4. Комісії з припинення виконавчого органу Оболонської районної у м. Києві ради (Оболонської районної у м. Києві державної адміністрації), комісії з припинення Оболонської районної в м. Києві ради:

4.1. Звернути увагу на порушення умов землекористування та факт самовільного зайняття земельної ділянки в Оболонському районі (кадастровий номер 8 000 000:78:215:0073).

4.2. Врахувати інформацію, наведену у звіті, при проведенні інвентаризації земель, наданих в постійне користування чи оренду Оболонській районній в м. Києві державній адміністрації, Оболонській районній в м. Києві раді.

4.3. У межах своєї компетенції вжити заходів, направлених на припинення забудови на самовільно зайнятій земельній ділянці та недопущення її нецільового використання.

5. Постійній комісії Київради з питань земельних відносин, містобудування та архітектури, постійній комісії Київради з питань власності разом із Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) в місячний строк розробити проект рішення Київської міської ради про розірвання інвестиційного договору N 1 від 12 квітня 2006 року "Про будівництво I черги Оболонської набережної з об'єктами соціально-культурного призначення та реконструкцією парку культури і відпочинку в урочищі Наталка", укладеного з інвестором - закритим акціонерним товариством "Трест Київміськбуд-1", на підставі невиконання інвестором своїх зобов'язань по цьому договору та подати це рішення на розгляд Київської міської ради.

6. Припинити діяльність тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки діяльності Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади.

7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань правопорядку, регламенту та депутатської етики.

 

Київський міський голова 

Л. Черновецький 


 

Додаток
до рішення Київської міської ради
02.12.2010 N 275/5087 


Звіт
тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки діяльності Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади

м. Київ 

"___" ____________ 2010 року 


Тимчасова контрольна комісія Київради Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади була створена відповідно до рішення Київської міської ради від 17 червня 2010 року N 977/4415.

За цей період роботи комісією проведено чотири засідання, одне з яких було присвячено організаційним питанням, а на трьох інших вивчалися та обговорювалися документи, заслуховувалися посадові особи Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації. Крім того, члени комісії виїжджали на місце в Оболонський район для ознайомлення із станом виконання інвестиційних договорів та огляду будівельних об'єктів.

За період роботи комісії на адресу установ, підприємств та організацій було направлено 16 депутатських звернень, отримано та вивчено такі інвестиційні договори:

1. Договір про інвестування об'єктів житла та соціально-культурної сфери в Оболонському районі м. Києва N б/н від 29.08.2003.

2. Додаткова угода N 1 від 03.03.2004 до договору від 29.08.2003.

3. Додаткова угода N 2 від 13.08.2008 до договору від 29.08.2003 з протоколом домовленостей сторін від 11.06.2008.

4. Додаткова угода N 3 від 10.12.2008 до договору від 29.08.2003.

5. Додаткова угода N 4 від 28.07.2009 до договору від 29.08.2003.

6. Додаткова угода N 5 від 14.12.2009 до договору від 29.08.2003.

7. Інвестиційний договір N 1/10 від 30 червня 2010 року "Про реконструкцію Оболонського проспекту в Оболонському районі м. Києва".

8. Додаток N 2 до цього договору "обсяг інвестицій".

9. Додаткова угода N 1 від 05.10.2010 до інвестиційного договору N 1/10 від 30 червня 2010 року.

10. Інвестиційний договір N 1 від 12.04.2006 "Про будівництво I черги Оболонської набережної з об'єктами соціально-культурного призначення та реконструкцією парку культури і відпочинку в урочищі Наталка".

11. Додаткова угода N 1 від 28.12.2007 до інвестиційного договору N 1 від 12.04.2006.

12. Додаткова угода N 2 від 14.12.2009 до інвестиційного договору N 1 від 12.04.2006.

13. Інвестиційний договір N 2 від 12.04.2006 "Про будівництво житлового будинку з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом в Оболонському районі м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 54".

14. Додаткова угода N 1 від 17.11.2009 до інвестиційного договору N 2 від 12.04.2006.

15. Інвестиційний договір N 3 від 12.04.2006 "Про будівництво багатоповерхового паркінгу з нежитловими приміщеннями в Оболонському районі м. Києва за адресою: проспект Московський, 26-б".

16. Додаткова угода N 1 від 30.11.2007 до договору N 3 від 12.04.2006.

17. Додаткова угода N 2 від 27.02.2009 до договору N 3 від 12.04.2006.

18. Інвестиційний договір N 1 від 12.07.2008 "Про реконструкцію загальноосвітніх навчальних закладів N 9 та N 29 в Оболонському районі м. Києва".

19. Інвестиційний договір N 1 від 27.08.2009 "Про реконструкцію нежилого будинку комунальної власності територіальної громади Оболонського району м. Києва - прибудови до жилого будинку за адресою: проспект Героїв Сталінграда, 51-б в Оболонському районі м. Києва".

20. Інвестиційний договір N 2 від 28.12.2009 "Про реконструкцію нежилого будинку комунальної власності територіальної громади Оболонського району м. Києва - нежилого будинку за адресою: вул. Тимошенка, 2-в в Оболонському районі м. Києва".

Зведена інформація про стан виконання зазначених інвестиційних договорів наведена в додатку N 1 до звіту.

Інформація по інвестиційних договорах, в яких зобов'язання інвестора не виконано

I
Договір про інвестування об'єктів житла та соціально-культурної сфери в Оболонському районі м. Києва N б/н від 29.08.2003 з додатками N 1 - 5

Інвестор - ЗАТ "Трест Київміськбуд-1".

Відповідно до умов договору інвестор будує за власні кошти та передає замовнику середню школу на 36 класів, два дитячих садка на 120 місць кожний, приміщення для дільничних інспекторів загальною площею 120 кв. м.

Станом на момент перевірки інвестор виконав свої зобов'язання частково. Збудовано та передано до комунальної власності два дитячих садка на 120 місць кожний, приміщення для дільничних інспекторів. Головний соціальний об'єкт по цьому договору - школа на 36 класів - не побудований.

Відповідно до додаткової угоди N 1 від 03.03.2004 до територіальної громади Оболонського району повинно перейти 5 % від загальної кількості кв. м комерційних об'єктів, збудованих на Оболонському проспекті. Проте, зазначені площі так і залишилися на папері, оскільки голова Оболонської адміністрації 13.08.2008 укладає з інвестором додаткову угоду N 2, якою виводить ці 5 % площ в окремо стояче торговельно-офісне приміщення площею 7764 кв. м, та продовжується дія договору до грудня 2009 року.

Комісія вважає, що така угода завдала шкоду інтересам місцевої громади, оскільки на момент укладання цієї додаткової угоди не було розроблено ні архітектурного проекту, ні проекту землевідведення та не існувало в природі виділеної земельної ділянки під цю окремо стоячу будівлю, а інвестор фактично звільнився від обов'язків по передачі 5 % кв. м у власність громади з фактично побудованих комерційних площ. Ніяких гарантій у разі відмови від будівництва цього приміщення та відповідальності з боку інвестора в додатковій угоді передбачено не було.

У подальшому вказана будівля на умовах, передбачених договором, так і не була збудована.

Слід зауважити, що замовник в особі Оболонської адміністрації погоджувався на всі умови та вимоги інвестора з приводу подовження строків будівництва об'єктів. Так, додатковою угодою N 3 від 10.12.2008 термін дії основного інвестиційного договору було подовжено до 31.12.2011, хоча стан виконання інвестиційних договорів був незадовільний та існувала реальна можливість спробувати залучити інших інвесторів для завершення будівництва школи та отримання 5 % площ у найкоротші терміни.

Що стосується школи, то її будівництво так і не розпочалося, крім того, додатковою угодою N 5 від 14 грудня 2009 року, яку підписав голова Оболонської адміністрації, строк завершення будівництва школи переносився на 31 грудня 2013 року, а кількість класів зменшувалась з 36 до 22. Таким чином, загальний термін, який було надано інвестору для виконання соціальних зобов'язань з моменту підписання основного договору, становить десять років (з 2003 по 2013).

Зменшення класів з 36 на 22 теж нанесло шкоду територіальній громаді, оскільки місцевий бюджет не отримав ніяких компенсацій за зменшення площі, що повинна була відійти до територіальної громади, та не була в повній мірі задоволена потреба мешканців Оболонського району на навчання відповідної кількості дітей.

Голова Оболонської адміністрації пояснив таке зменшення нестатком території, на якій повинна будуватися школа. Комісія уважно вивчила надані матеріали та прийшла до висновку, що вказану територію можна було збільшити за рахунок території Інституту гідробіології, який межував із вказаною земельною ділянкою, але відсутність ефективної організації всередині Оболонської адміністрації та взаємодії із земельними службами міста Києва, проектними організаціями призвела до втрати часу, як результат - земельна ділянка так і залишилася незабудованою.

Комісією неодноразово зверталася увага голови Оболонської адміністрації на необхідність застосовувати до інвестора весь спектр юридичних механізмів з метою спонукати його до будівництва в першу чергу школи, в результаті чого голова В. Ягодка вимушений був у додатковій угоді N 5 передбачити для інвестора умову (ч. 2 п. 3.1.5), згідно з якою у разі невиконання інвестором обов'язку по будівництву школи інвестору не передається у власність готель площею 4748 м кв. Разом з тим до комісії надійшла інформація, що зазначений готель виставлений на продаж, що підтверджується розміщенням на сайті http://realt.aviso.ua оголошення відповідного змісту.

Проблемним з точки зору реалізації проекту є і будівництво житлового будинку на вул. Прирічній, 3. До цього часу вирито лише котлован, але через жорсткий опір мешканців сусіднього будинку, перед вікнами яких зводиться цей будинок, будівництво не здійснюється. Комісія встановила, що громадські слухання з цього приводу не проводились, крім того, сусідній будинок починає просідати, утворюючі у помешканнях тріщини. Жителі будинку пов'язують це із сусіднім будівництвом.

II
Інвестиційний договір N 1 від 12.04.2006 "Про будівництво I черги Оболонської набережної з об'єктами соціально-культурного призначення та реконструкцією парку культури і відпочинку в урочищі Наталка".

Інвестор ЗАТ "Трест Київміськбуд - 1".

Згідно з вказаним договором замовник - Оболонська районна в м. Києві державна адміністрація отримує облаштовану Оболонську набережну з альтанками для відпочинку, лавами, ліхтарями декоративного освітлення, архітектурно-культурними композиціями, а також реконструйований парк культури та відпочинку в урочищі Наталка із спорудою для обслуговуючого персоналу парку, з облаштованими квітниками, доріжками, альпійськими гірками, декоративними деревами і кущами та з очисними спорудами зливних вод для покращення екологічного стану Оболонського району та водного середовища р. Дніпро.

Комісією встановлено, що облаштування Оболонської набережної не завершено, а реконструкція парку в урочищі Наталка не починалася.

Незважаючи на незадовільне виконання інвестиційних зобов'язань, голова Оболонської адміністрації постійно подовжував інвестору терміни виконання робіт, зокрема, додатковою угодою N 1 від 28.12.2007 термін договору продовжено до 31.12.2009, а додатковою угодою N 2 від 14.12.2009 - до 31.12.2011.

Зазначений інвестиційний договір є найбільш проблемним серед усіх інвестиційних проектів, започаткованих Оболонською адміністрацією.

Поряд із невиконанням соціальної складової договору інвестор реалізував своє право на забудову вказаної ділянки у протиправний спосіб. За ініціативою комісії були проведені перевірки з приводу забудови Оболонської набережної.

Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації була проведена відповідна перевірка та за результатами перевірки цієї земельної ділянки голові Оболонської районної у м. Києві ради В. Ягодці направлено вказівку від 23.07.2009 N 868/05 щодо усунення виявленого порушення вимог земельного законодавства України. Вимоги про усунення порушення, вказаного у вказівці, Оболонською районною у м. Києві радою не виконано, порушення не усунуто.

На звернення депутатів Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації було складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства N 1158/05 від 08.10.2010, відповідно до якого встановлено, що частина земельної ділянки на Оболонській набережній використовується з порушенням цільового призначення, а саме: для будівництва причальних споруд, крім того, знищено межові знаки та здійснено самовільне зайняття земельної ділянки площею 817 кв. м.

За результатами перевірки цієї земельної ділянки голові Оболонської районної у м. Києві ради В. Ягодці повторно направлено вказівку від 13.10.2010 N 933/05 щодо усунення виявленого порушення вимог земельного законодавства України. Вимоги про усунення порушення, вказаного у вказівці, Оболонською районною у м. Києві радою не виконано, порушення не усунуто.

Відповідно до наданих повноважень Головному управлінню земельних ресурсів при здійсненні самоврядного контролю за використанням та охороною земель в м. Києві копії матеріалів проведеної перевірки листом від 02.08.2010 N 08-549/22891 та повторно листом від 14.10.2010 N 08-549/29798 направлено в Київську природоохоронну прокуратуру, Головне управління контролю за благоустроєм, Головне управління Держкомзему у м. Києві, Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві, Державну екологічну інспекцію у м. Києві, до Оболонського РУ ГУ МВС України у м. Києві щодо притягнення порушників до адміністративної відповідальності та вжиття заходів усунення зазначеного порушення.

Головним управлінням земельних ресурсів матеріали щодо порушень Оболонською районною у м. Києві радою земельного законодавства при використанні земельної ділянки (кадастровий номер 78:215:073), враховуючи висновок Головного управління, передані у встановленому порядку до постійної комісії Київради з питань земельних відносин, архітектури та містобудування для розгляду питання в межах наданих повноважень.

На виконання протесту заступника Генерального Прокурора України наказом Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища КМДА від 12.02.2009 N 52 відкликано лист-погодження проектної документації від 10.04.2007 N 07-3352 на реконструкцію парку культури та влаштування набережної в урочищі Наталка на ділянці між урізом води р. Дніпро та територіями 3-а і 3-б мікрорайонів від вул. Північної до затоки Волковатої в Оболонському районі м. Києва в частині погодження проекту будівництва магазину-маяка, який споруджується взагалі без будь-яких спеціальних дозволів та дотримання навігаційних правил.

При виконанні інвестиційного договору інвестор вийшов за межі проекту: замість облаштування парку в урочищі Наталка він активно почав будувати причал вздовж набережної, який мав намір використовувати в комерційній сфері. Це спорудження здійснюється з порушенням законодавства з огляду на наступне.

Рішення Київради від 18.03.2004 N 128/1338 "Про передачу Оболонській районній у м. Києві раді земельних ділянок для реконструкції парку культури та влаштування набережної в урочищі Наталка на ділянці між урізом води р. Дніпро та територіями 3-а і 3-б мікрорайонів від вул. Північної до затоки Волковатої" не передбачало спорудження причалів, оскільки землі, які передавалися, мали статус земель громадської та житлової забудови. Спорудження причалів відповідно до ч. 1. ст. 67 Земельного кодексу та п. "а" ч. 1 ст.70 Земельного кодексу можливо лише на землях, що відносяться до земель річкового транспорту.

Цю позицію підтвердив також лист Державного комітету земельних ресурсів України від 23.12.2009 N 23644/13/6-09, в якому було роз'яснено, що будівництво причалів повинно відбуватися тільки на землях річкового транспорту.

Не передбачено будівництво причалів на цьому місці і Генеральним планом міста Києва та проектом планування його приміської зони до 2020 року.

Як вже зазначалося, спорудження причалів відбувається на самовільно зайнятій земельній ділянці. Лише після наполегливих вимог з боку контрольної комісії голова Оболонської адміністрації В. Ягодка надіслав лист на адресу інвестора з вимогою негайно зупинити будівельні роботи по спорудженню причалу від 29.10.2010 N 04.11.1520/1. До того часу будівництво тривало без жодних перешкод з боку замовника, хоча вже тоді адміністрація Оболонського району знала про протиправний характер забудови.

Схожий лист був відправлений головою Оболонської РДА В. Ягодкою 18.11.2009 за N 04-11-1551, оскільки під тиском документальних підтверджень протиправної діяльності інвестора, наданих контрольною комісією, іншого виходу у керівника Оболонської адміністрації не було.

При будівництві були порушені і будівельні норми, оскільки згідно з ДБН 360-92** мінімальна відстань розміщення причалів від території житлової забудови становить 100 м уздовж берегової лінії вниз по течії, щоб уникнути шкідливого та забруднюючого впливу на житлові території, тоді як причал на Оболонській набережній розміщений менш ніж за 70 метрів.

Зазначене будівництво викликало і значний соціальний резонанс. Ініціативною групою мешканців Оболонського району було зібрано біля 4000 підписів під зверненням до О. Попова посприяти припиненню протиправної забудови. В результаті численних звернень голови контрольної комісії до начальника Оболонського РУ ГУ МВС України в м. Києві М. Марука вдалося налагодити взаємодію з правоохоронними органами щодо припинення правопорушення на підставі ст. 2, 10, 11 Закону "Про міліцію".

Станом на сьогодні протиправна забудова Оболонської набережної причалами зупинена.

Зазначені факти свідчать про неналежний контроль та недбале ставлення голови Оболонської адміністрації В.Ягодки як керівника замовника до виконання інвестором своїх зобов'язань, що призвело до спричинення шкоди громаді м. Києва.

III
Інвестиційний договір N 2 від 12.04.2006 "Про будівництво житлового будинку з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом в Оболонському районі м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 54".

Інвестор: товариство з обмеженою відповідальністю "КПО Гарант".

За вказаним договором у комунальну власність Оболонського району повинно перейти 27,6 % загальної житлової площі будинку та 5 % площі підземного паркінгу.

На сьогодні об'єкт не збудований, при чому додатковою угодою N 1 від 17.11.2009, укладеною головою Оболонської державної адміністрації В. Ягодкою, дія договору продовжена до 26 жовтня 2012 року.

Тобто загальний термін виконання цього інвестиційного договору становить вже шість років, а місцева громада так і не отримала частку площ.

IV
Інвестиційний договір N 3 від 12.04.2006 "Про будівництво багатоповерхового паркінгу з нежитловими приміщеннями в Оболонському районі м. Києва за адресою: проспект Московський, 26-б".

Інвестор: товариство з обмеженою відповідальністю "НВБК "Відродження".

За інвестиційним договором місцева громада отримує 21,5 відсотків від загальної площі багатоповерхового паркінгу.

На сьогодні інвестиційний об'єкт не збудований.

Додатковою угодою строк виконання інвестиційних зобов'язань головою Оболонської районної адміністрації подовжувався (додаткова угода N 2 від 27.02.2009 до 12.04.2009).

V
Інвестиційний договір N 1 від 12.07.2008 "Про реконструкцію загальноосвітніх навчальних закладів N 9 та N 29 в Оболонському районі м. Києва".

Інвестор: відкрите акціонерне товариство "Завод дитячого харчування "САЛЮС".

За інвестиційним договором інвестор зобов'язався збільшити потужності загальноосвітнього навчального закладу N 9 (вул. Маршала Рокоссовського, 5) на 20 класів (600 місць) шляхом будівництва блок-прибудови з доведенням потужності школи до 50 класів (1500 місць) та збільшити потужності школи N 29 (вул. Михайла Майорова, 3-а) на 8 класів (240 місць) з доведенням потужності школи до 38 класів (1140 місць).

Реконструкцію шкіл не здійснено.

Натомість інвестор залучив до спільної діяльності іноземного партнера та побудував і урочисто відкрив один з найбільших будівельних торгових центрів в Україні "Леруа Мерлєн" на вул. Полярній, який налічує 15 000 кв. м площі.

VI
Інвестиційний договір N 1 від 27.08.2009 "Про реконструкцію нежилого будинку комунальної власності територіальної громади Оболонського району м. Києва - прибудови до жилого будинку за адресою: проспект Героїв Сталінграда, 51-б в Оболонському районі м. Києва".

Інвестор: фізична особа Рибалка Борис Андрійович.

Договором передбачається реконструкція Центральної районної бібліотеки для дітей імені Аркадія Гайдара та перехід у власність громади 5 відсотків площ надбудови, яку здійснить інвестор.

Ведуться передпроектні роботи.

У договорі строк виконання робіт не передбачено.

VII
Інвестиційний договір N 2 від 28.12.2009 "Про реконструкцію нежилого будинку комунальної власності територіальної громади Оболонського району м. Києва - нежилого будинку за адресою: вул. Тимошенка, 2-в в Оболонському районі м. Києва".

Інвестор: фізична особа Семенюк Олексій Сергійович.

Договором передбачається реконструкція нежилого будинку шляхом надбудови та перехід 5 відсотків надбаних площ у власність місцевої громади.

Ведуться передпроектні роботи.

У договорі строк виконання робіт не передбачено.

Щодо останніх двох договорів, то комісія вважає за необхідне звернути увагу на таке.

Відсутність чітких строків виконання інвестиційних договорів надає можливість інвесторам зловживати своїми правами та утруднює розірвання таких договорів на підставі невиконання інвесторами своїх зобов'язань. Крім того, залучення до інвестиційних проектів фізичних осіб також є сумнівним з погляду ефективності виконання цими особами фінансових, податкових та організаційних зобов'язань. Отже, комісія рекомендує правоохоронним органам провести перевірку обставин та умов участі фізичних осіб у конкурсах на добудови об'єктів комунальної власності.

При вивченні конкурсних пропозицій, поданих вказаними фізичними особами, комісія виявила, що пропозиції майже ідентичні між собою по формі, шрифту, манері викладення та текстівці і різняться між собою лише адресами об'єктів інвестування, хоча складені від імені двох різних фізичних осіб, що вказує на те, що ці пропозиції готувалися в єдиному центрі прийняття рішень або під керівництвом однієї особи, що дає підстави підозрювати в цій сфері можливі непрозорі корупційні схеми.

Негативним є той факт, що переможцем конкурсу по договору з добудови двох поверхів за адресою: вул. Тимошенка, 2-в стала фізична особа - Семенюк О. С., незважаючи на те, що він вказав в якості майбутнього генпідрядника ТОВ "Спецбудкомплекс" - структуру, яка залучена до реконструкції дитячої поліклініки N 1 на вул. Лайоша Гавро, 26. Незважаючи на виділені в цьому році бюджетні кошти КМДА, ТОВ "Спецбудкомплекс" тривалий час не може освоїти близько трьох мільйонів гривень, в зв'язку із чим реконструкція поліклініки не здійснюється.

ВИСНОВКИ КОМІСІЇ:

1. Визнати стан виконання інвестиційних договорів в Оболонському районі м. Києва незадовільним.

2. Звернути увагу, що, починаючи з 2006 року, жоден започаткований на території Оболонського району інвестиційний проект в частині соціальної складової в повному обсязі не здійснений.

3. Причину невиконання інвесторами своїх зобов'язань комісія вбачає в неналежному контролі інвестиційних договорів з боку голови Оболонської державної адміністрації В. Ягодки та службової недбалості вказаної посадової особи, що спричинило значну шкоду інтересам місцевої громади. До інвесторів, які тривалий час не виконують своїх зобов'язань, не було застосовано юридичних важелів впливу, аж до розірвання з ними інвестиційних договорів, не здійснювався пошук інших, більш ефективних інвесторів, які б могли прискорити будівництво і здачу в експлуатацію соціальних об'єктів чи частки майна місцевої громади. Натомість, навпаки, договори з неефективними інвесторами весь час подовжувались, що давало змогу інвесторам відкладати свої соціальні зобов'язання на більш пізній термін.

4. У результаті незадовільного виконання В.Ягодкою своїх обов'язків як голови Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині контролю за виконанням інвестиційних договорів місцевій громаді була спричинена шкода у вигляді вартості незбудованих та не переданих у комунальну власність об'єктів.

5. Внаслідок недбалості, що полягала в бездіяльності В. Ягодки як представника замовника в інвестиційних договорах з приводу будівництва на самовільно зайнятій земельній ділянці, виходу за межі проекту та нецільового використання землі з боку ЗАТ "Трест Київміськбуд-1" місцевій громаді спричинена екологічна шкода та майнова шкода у вигляді вартості майбутнього демонтажу незаконно збудованих об'єктів та повернення земельної ділянки у первісний стан.

РЕКОМЕНДАЦІЇ КОМІСІЇ:

1. Звернутись до Київської міської ради із пропозицію про направлення звіту комісії до прокуратури м. Києва для вивчення та відповідного реагування.

2. Звернутись до Київської міської ради із пропозицією направити звіт комісії до комісії з припинення виконавчого органу Оболонської районної у м. Києві ради (Оболонської районної у м. Києві державної адміністрації) та комісії з припинення Оболонської районної в м. Києві ради для врахування звіту у своїй роботі.

3. Враховуючи порушення, виявлені під час перевірки стану виконання інвестиційного договору N 1 від 12 квітня 2006 року "Про будівництво I черги Оболонської набережної з об'єктами соціально-культурного призначення та реконструкцією парку культури і відпочинку в урочищі Наталка", укладеного з інвестором - закритим акціонерним товариством "Трест Київміськбуд-1", запропонувати Київській міській раді розірвати вказаний інвестиційний договір з метою уникнення шкоди, яка може бути завдана інтересам територіальної громади внаслідок порушення земельного, містобудівного та екологічного законодавства.

4. Враховуючи, що під час роботи комісії в Оболонському районі було виявлено неефективне використання функцій замовника з боку Оболонської районної державної адміністрації, запропонувати Київській міській раді через створення відповідної тимчасової контрольної комісії провести перевірку стану виконання інвестиційних договорів з боку інших районних державних адміністрацій та Київської міської державної адміністрації, оскільки своєчасне виявлення порушень в цій сфері зможе запобігти спричиненню шкоди інтересам територіальної громади міста Києва.

5. Рекомендувати прокуратурі м. Києва перевірити умови та підстави залучення до інвестиційної діяльності в Оболонському районі м. Києва в якості інвесторів фізичних осіб, оскільки у комісії виникли підозри з приводу дотримання антикорупційного законодавства з цього приводу.

6. Рекомендувати органам місцевої виконавчої влади в м. Києві утримуватися від залучення в якості інвесторів фізичних осіб, оскільки фактично вони не є виконавцями робіт і в кінцевому випадку залучають підрядниками будівельні та інші фірми - юридичні особи, але при цьому перевірити їх фінансовий стан, будівельні потужності, кредитну та історію господарської діяльності на стадії конкурсів неможливо.

7. Рекомендувати Київській міській раді припинити діяльність тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки діяльності Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади.

 

Заступник міського голови -
секретар Київради
 

 
О. Довгий
 


 

Додаток N 1
до звіту тимчасової контрольної комісії Київради щодо перевірки діяльності Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації в частині залучення інвесторів при використанні майна територіальної громади 


Реквізити інвестиційного договору 

Назва інвестора 

Соціальні зобов'язання 

Стан виконання 

Договір про інвестування об'єктів житла та соціально-культурної сфери в Оболонському районі м. Києва N б/н від 29.08.2003

Додаткова угода N 1 від 03.03.2004 до договору від 29.08.2003

Додаткова угода N 2 від 13.08.2008 до договору від 29.08.2003 з протоколом домовленостей сторін від 11.06.2008

Додаткова угода N 3 від 10.12.2008 до договору від 29.08.2003

Додаткова угода N 4 від 28.07.2009 до договору від 29.08.2003

Додаткова угода N 5 від 14.12.2009 до договору від 29.08.2003 

ЗАТ "Трест Київміськбуд-1" 

Відповідно до умов договору інвестор будує за власні кошти та передає замовнику середню школу на 36 класів, два дитячих садка на 120 місць кожний, приміщення для дільничних інспекторів загальною площею 120 кв. м 

Збудовано та передано до комунальної власності два дитячих садка на 120 місць кожний, приміщення для дільничних інспекторів

Головний соціальний об'єкт по цьому договорі - школа на 36 класів не побудований 

Інвестиційний договір N 1 від 12.04.2006 "Про будівництво I черги Оболонської набережної з об'єктами соціально-культурного призначення та реконструкцією парку культури і відпочинку в урочищі Наталка"

Додаткова угода N 1 від 28.12.2007 до інвестиційного договору N 1 від 12.04.2006

Додаткова угода N 2 від 14.12.2009 до інвестиційного договору N 1 від 12.04.2006 

ЗАТ "Трест Київміськбуд-1" 

Згідно з вказаним договором замовник - Оболонська районна в м. Києві державна адміністрація отримує облаштовану Оболонську набережну з альтанками для відпочинку, лавами, ліхтарями декоративного освітлення, архітектурно-культурними композиціями, а також реконструйований парк культури та відпочинку в урочищі Наталка із спорудою для обслуговуючого персоналу парку, з облаштованими квітниками, доріжками, альпійськими гірками, декоративними деревами і кущами та з очисними спорудами зливних вод для покращення екологічного стану Оболонського району та водного середовища р. Дніпро 

Облаштування Оболонської набережної не завершено, а реконструкція парку в урочищі Наталка не починалася 

Інвестиційний договір N 2 від 12.04.2006 "Про будівництво житлового будинку з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом в Оболонському районі м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 54"

Додаткова угода N 1 від 17.11.2009 до інвестиційного договору N 2 від 12.04.2006 

Товариство з обмеженою відповідальністю "КПО Гарант" 

У комунальну власність Оболонського району повинно перейти 27,6 % загальної житлової площі будинку та 5 % площі підземного паркінгу 

Об'єкт не збудований 

Інвестиційний договір N 3 від 12.04.2006 "Про будівництво багатоповерхового паркінгу з нежитловими приміщеннями в Оболонському районі м. Києва за адресою: проспект Московський, 26-б"

Додаткова угода N 1 від 30.11.2007 до договору N 3 від 12.04.2006

Додаткова угода N 2 від 27.02.2009 до договору N 3 від 12.04.2006 

Товариство з обмеженою відповідальністю "НВБК "Відродження" 

Місцева громада отримує 21,5 відсотків від загальної площі багатоповерхового паркінгу 

Об'єкт не збудований 

Інвестиційний договір N 1 від 12.07.2008 "Про реконструкцію загальноосвітніх навчальних закладів N 9 та N 29 в Оболонському районі м. Києва" 

Відкрите акціонерне товариство "Завод дитячого харчування "САЛЮС" 

Інвестор зобов'язався збільшити потужності загальноосвітнього навчального закладу N 9 (вул. Маршала Рокоссовського, 5) на 20 класів (600 місць) шляхом будівництва блок-прибудови з доведенням потужності школи до 50 класів (1500 місць) та збільшити потужності школи N 29 (вул. Михайла Майорова, 3-а) на 8 класів (240 місць) з доведенням потужності школи до 38 класів (1140 місць) 

Реконструкцію шкіл не здійснено 

Інвестиційний договір N 1 від 27.08.2009 "Про реконструкцію нежилого будинку комунальної власності територіальної громади Оболонського району м. Києва - прибудови до жилого будинку за адресою: проспект Героїв Сталінграда, 51-б в Оболонському районі м. Києва" 

Фізична особа - Рибалка Борис Андрійович 

Реконструкція Центральної районної бібліотеки для дітей імені Аркадія Гайдара та перехід у власність громади 5 відсотків площ надбудови, яку здійснить інвестор 

Ведуться передпроектні роботи
В договорі строк виконання робіт не передбачений 

Інвестиційний договір N 2 від 28.12.2009 "Про реконструкцію нежилого будинку комунальної власності територіальної громади Оболонського району м. Києва - нежилого будинку за адресою: вул. Тимошенка, 2-в в Оболонському районі м. Києва" 

Фізична особа - Семенюк Олексій Сергійович 

Реконструкція нежилого будинку шляхом надбудови та перехід 5 відсотків надбаних площ у власність місцевої громади 

Ведуться передпроектні роботи
В договорі строк виконання робіт не передбачений 


____________