![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА РІШЕННЯвід 2 жовтня 2018 року N 1549/5613 Відповідно до підпункту 1 пункту "б" частини першої статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 18 Закону України "Про зайнятість населення" та з метою забезпечення продуктивної зайнятості та соціального захисту безробітного населення в місті Києві Київська міська рада вирішила: 1. Затвердити Програму зайнятості населення м. Києва на 2018 - 2020 роки (далі - Програма) згідно з додатком до цього рішення. 2. Виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації): 2.1. Забезпечити виконання Програми. 2.2. Надавати щоквартально до 01 числа другого місяця, що настає за звітним періодом, постійній комісії Київської міської ради з питань охорони здоров'я та соціального захисту інформацію про хід виконання Програми. 3. Визначити Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідальним виконавцем Програми. 4. Офіційно оприлюднити це рішення у газеті Київської міської ради "Хрещатик". 5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань охорони здоров'я та соціального захисту.
Програма зайнятості населення м. Києва на 2018 - 2020 рокиI. Загальні положення1.1. Паспорт ПрограмиПрограма зайнятості населення м. Києва на 2018 - 2020 роки (далі - Програма) визначає заходи розв'язання проблем, які виникають на столичному ринку праці, та передбачає консолідацію зусиль усіх сторін соціального діалогу, що спрямовані на підвищення рівня економічної активності населення, сприяння його продуктивній зайнятості та посилення соціального захисту від безробіття. Програму розроблено відповідно до підпункту 1 пункту "б" частини першої статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 18 Закону України "Про зайнятість населення". Програма враховує основні положення Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, чинної Територіальної угоди між виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), Спільним представницьким органом роботодавців м. Києва та Об'єднанням профспілок, організацій профспілок у м. Києві "Київська міська рада профспілок". При підготовці Програми враховувались пропозиції структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних в місті Києві державних адміністрацій, Київського міського центру зайнятості, підприємств, установ та організацій міста, Київської міської ради профспілок, організацій роботодавців. 1.2. Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована ПрограмаНайбільше потребують соціального захисту від безробіття громадяни, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, в першу чергу молоді особи, особливо випускники навчальних закладів, діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, особи передпенсійного віку, особи з інвалідністю, які не досягли пенсійного віку, демобілізовані учасники антитерористичної операції, внутрішньо переміщені особи. Рівень безробіття серед молоді віком 15 - 24 роки в столиці, як і в цілому по Україні, перевищує відповідний показник серед населення працездатного віку. Основними проблемами, що існують на столичному ринку праці, є: - дисбаланс між попитом та пропозицією робочої сили; - недостатні можливості підвищення кваліфікаційного рівня працівників; - кожен четвертий з працездатного населення є економічно неактивним; - наявність проблеми молодіжного безробіття; - наявність тіньової зайнятості, виплати заробітної плати "в конвертах". Складність і різноманітність чинників, що впливають на ринок праці, його значні обсяги потребують постійної системної роботи для моніторингу процесів, що відбуваються на ринку праці столиці, та відповідного реагування органів виконавчої влади та місцевого самоврядування за участю роботодавців та профспілок. Вжиття системних заходів щодо збереження трудового потенціалу міста, розвитку цивілізованого ринку праці в столиці, надання підтримки зайнятості неконкурентоспроможним на ринку праці верствам населення дозволять забезпечити створення умов для повного здійснення громадянами права на працю. 1.3. Мета ПрограмиМетою Програми є проведення регіональної політики розширення можливостей реалізації права громадян на гідну працю шляхом: - створення умов для підвищення рівня зайнятості населення, залучення незайнятої частини громадян працездатного віку до економічно активної діяльності; - стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць; - збереження та розвитку трудового потенціалу; - підвищення ролі заінтересованих у перетвореннях на ринку праці учасників соціального діалогу (об'єднань організацій роботодавців та професійних спілок). 1.4. Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання ПрограмиОсновними завданнями Програми є: - оцінка стану столичного ринку праці та прогнозних параметрів щодо трудового потенціалу, обсягів зайнятості та рівня безробіття населення; - визначення основних напрямів проведення регіональної політики зайнятості і шляхів їх реалізації; - координація зусиль структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районних в місті Києві державних адміністрацій, пов'язаних з виконанням заходів регулювання ринку праці та поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення; - здійснення моніторингу та інформаційного забезпечення Київської міської ради щодо реалізації завдань і заходів Програми. З метою сприяння підвищенню рівня зайнятості та зниженню рівня безробіття регіональна політика у сфері зайнятості спрямовується на виконання пріоритетних завдань за такими основними напрямами: 1. Створення додаткового попиту на робочу силу шляхом: - підвищення заінтересованості роботодавців у модернізації виробництва, розвитку сфер енергозбереження, будівництва, туристичної та рекреаційно-курортної інфраструктури; - залучення інвестицій з метою забезпечення розвитку пріоритетних видів економічної діяльності та інфраструктури; - підвищення заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць у перспективних секторах економіки; - підвищення ефективності державного нагляду і контролю за дотриманням вимог законодавства про працю та зайнятість населення з метою забезпечення реалізації конституційних прав і соціальних гарантій працівників; - активізації співпраці міської влади та контролюючих і правоохоронних органів, сторін соціального діалогу щодо детінізації відносин на ринку праці, забезпечення дотримання прав і гарантій працівників; - подальшого розвитку підприємницької ініціативи економічно активного населення; - сприяння організації та виконанню громадських та інших робіт тимчасового характеру. 2. Підвищення кваліфікації робочої сили шляхом: - сприяння роботодавцям у здійсненні професійного навчання працівників на виробництві; - забезпечення організації професійного навчання зареєстрованих безробітних; - сприяння організації роботи з підтвердження результатів неформального професійного навчання за робітничими професіями; - удосконалення методів профорієнтаційної роботи з населенням, в першу чергу з молоддю, щодо вибору актуальних на столичному ринку праці професій; - реалізація заходів, спрямованих на збалансування попиту та пропонування робочої сили на регіональному ринку праці з урахуванням можливостей працевлаштування. 3. Підвищення рівня обізнаності населення про можливості на ринку праці шляхом: - розвитку комунікацій між учасниками ринку праці; - посилення співпраці з суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні; - здійснення контролю за застосуванням праці іноземців в Україні з метою запобігання їх нелегальній зайнятості; - удосконалення роботи центрів зайнятості міста Києва, в тому числі шляхом підвищення ефективності надання послуг населенню, застосування сучасних інформаційних технологій. 4. Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці шляхом: - сприяння у працевлаштуванні молодих осіб на перше робоче місце за отриманою професією (спеціальністю), громадян з інвалідністю, осіб інших соціально вразливих верств населення; - вжиття заходів сприяння зайнятості внутрішньо переміщених осіб та осіб, звільнених з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції; - сприяння підвищенню рівня охоплення професійним навчанням осіб з інвалідністю; - вдосконалення діяльності Київського молодіжного центру з метою підвищення якості надання послуг молоді. Фінансове забезпечення Програми здійснюється відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". До виконання передбачених Програмою заходів будуть залучатись кошти підприємств, установ та організацій, а також інші джерела. Фінансування організації громадських робіт здійснюється за рахунок коштів бюджету м. Києва, роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел. У разі залучення зареєстрованих безробітних до громадських робіт фінансування організації таких робіт здійснюється за рахунок коштів бюджету м. Києва та/або Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. У результаті реалізації Програми очікується: - підвищення рівня зайнятості населення віком 15 - 70 років до 62,6 %; - зниження рівня безробіття населення віком 15 - 70 років, визначеного за методологією Міжнародної організації праці, до 6,1 %; - зменшення середньої тривалості пошуку роботи безробітними (за методологією МОП) до 8 місяців; - працевлаштування на нові робочі місця 220,0 тис. осіб; - надання соціальних послуг для 94,3 тис. осіб, зареєстрованих в службі зайнятості як безробітні, у тому числі з працевлаштування - 30,4 тис. осіб, професійного навчання - 12,9 тис. осіб, участі в громадських та інших роботах тимчасового характеру - майже 11,9 тис. осіб; - підвищення якості та вартості робочої сили шляхом посилення ролі роботодавців у здійсненні професійного навчання персоналу на виробництві, впровадженні заходів мотивації до праці та закріпленні кадрів, в першу чергу молоді; - попередження колективних трудових спорів та їх вирішення у разі виникнення. 1.5. Організація управлінняПрограма зайнятості населення м. Києва до 2020 року передбачає участь в її реалізації структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних в місті Києві державних адміністрацій, Київського міського центру зайнятості, Спільного представницького органу роботодавців м. Києва, Київської міської ради профспілок, Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, наукових установ, громадських організацій. 1.6. Координація та контроль за ходом виконання ПрограмиКоординацію виконання Програми здійснює Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Узгоджені рішення щодо здійснення політики зайнятості в місті прийматимуться Координаційним комітетом сприяння зайнятості населення. Департамент соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) забезпечує моніторинг, коректність застосування та висвітлення показників Програми. Інформація про хід виконання Програми надається до постійної комісії Київської міської ради з питань охорони здоров'я та соціального захисту щоквартально до 01 числа другого місяця, що настає за звітним періодом. II. Основні підсумки виконання Програми зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року у 2016 - 2017 роках2.1. Соціально-економічний розвиток міста Києва за 2016 - 2017 рокиАналіз реального сектора економіки. Індекс промислової продукції у 2016 році становив 104,4 % (в Україні - 102,8 %), що на 9,8 відсоткових пунктів більше, ніж у 2015 році. Індекс промислової продукції в м. Києві в порівнянні з Україною у 2015 - 2016 роках, у % до відповідного періоду попереднього року Обсяг реалізованої промислової продукції за 2016 рік збільшився на 24,1 млрд грн порівняно з 2015 роком і становив майже 148,4 млрд грн (8,4 % загальнодержавного обсягу). Індекси промислової продукції за основними видами діяльності у 2015 - 2016 роках, у % до відповідного періоду попереднього року ____________ Аналіз інвестиційної діяльності. У 2016 році обсяг освоєних капітальних інвестицій становив 106295,5 млн грн (29,6 % загальнодержавного обсягу), що на 18156,9 млн грн більше обсягу капітальних інвестицій за 2015 рік. Обсяг капітальних інвестицій в розрахунку на одну особу становив 36974,2 грн. Головним джерелом фінансування капітальних інвестицій залишаються власні кошти підприємств та організацій, за рахунок яких за 2015 - 2016 роки освоєно 70 - 75 % загального обсягу. Частка залучених та запозичених коштів, а саме: кредитів банків і коштів іноземних інвесторів, зменшилася з 14,2 % до 10,9 %. Частка капітальних інвестицій за рахунок державного та місцевих бюджетів майже не змінилася. Капітальні інвестиції за джерелами фінансування на 2015 - 2016 роки, у % до загального обсягу Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій (акціонерного капіталу), внесених в економіку міста Києва наростаючим підсумком з початку інвестування, на 31.12.2016 становив 21471,8 млн дол. США (57 % загальнодержавного обсягу), що на 11,3 % більше ніж на 01.01.2016. Прямі інвестиції у розрахунку на одну особу становили 7468,8 дол. США. У 2016 році в економіку міста Києва іноземними інвесторами вкладено 3672,4 млн дол. США прямих інвестицій (акціонерного капіталу) (83,4 % загальнодержавного обсягу), що на 432,5 млн грн більше обсягу іноземних інвестицій, внесених у 2015 році (3239,9 млн дол. США). За видами економічної діяльності найбільша частка іноземного акціонерного капіталу в 2016 році вкладена в установи та організації, що здійснюють фінансову та страхову діяльність (72,6 % від загального обсягу надходжень інвестицій). Також прямі іноземні інвестиції спрямовувались в оптову та роздрібну торгівлю, ремонт автотранспортних засобів та мотоциклів (12,7 %), професійну, наукову та технічну діяльність (4,7 %), промисловість (3,1 %) та операції з нерухомим майном (2,9 %). Найбільші країни-інвестори, з яких надійшли прямі іноземні інвестиції (акціонерний капітал) в економіку м. Києва у 2016 році Обсяг виконаних будівельних робіт у 2016 році становив майже 16774,4 млн грн (22,8 % загальнодержавного обсягу), що на 26,7 % більше ніж у 2015 році (по країні збільшення на 17,4 %). Динаміка обсягу виконаних будівельних робіт по м. Києву у 2015 - 2016 роках порівняно з відповідним періодом попереднього року, % Обсяги виконаних будівельних робіт за видами будівельної продукції у 2016 році У 2016 році за рахунок будівництва нових житлових будинків і реконструкції існуючого житлового фонду в місті прийнято в експлуатацію 1334 тис. м2 загальної площі житла (14,2 % загальнодержавного обсягу), що на 2,3 % менше ніж прийнято у 2015 році (в країні - 84,8 %). Розподіл загальної площі прийнятих в експлуатацію житлових будівель за їх видами склався таким чином: будинки одноквартирні - 3,8 % до загального обсягу, будинки з двома та більше квартирами - 96,2 %. За рахунок коштів державного бюджету в 2016 році прийнято в експлуатацію житлових будинків загальною площею 15,7 тис. м2, що становить 1,2 % загального прийняття житла в цілому по місту. Динаміка обсягу прийнятого в експлуатацію загальної площі житла у м. Києві у 2015 - 2016 роках в порівнянні з Україною, у % порівняно з відповідним періодом попереднього року У 2016 році обсяг зовнішньої торгівлі товарами становив 24705,8 млн дол. США (на 6,3 % більше ніж у 2015 році). Експорт зменшився на 2 % порівняно з 2015 роком (в країні зменшення на 4,6 %) і становив майже 8568,8 млн дол. США (23,6 % загальнодержавного обсягу). Серед країн-партнерів найбільше експортувалися товари до Індії - 9,4 %, Китаю - 7,7 %, Єгипту - 6,4 %, Нідерландів - 5,6 %, Іспанії - 4,6 %, Ірану, Ісламської Республіки - 4,4 %, Російської Федерації - 4,2 %, Італії - 4,1 %, Туреччини - 3,9 %, Таїланду - 3,5 %, Польщі - 2,9 %. Основу товарної структури експорту складали продукти рослинного походження - 44,2 %, жири та олії тваринного або рослинного походження - 22,3 %, готові харчові продукти - 8,6 %. Імпорт збільшився на 11,3 % порівняно з 2015 роком (в Україні збільшення на 4,6 %) і становив майже 16 137 млн дол. США (41,1 % загальнодержавного обсягу). Найбільші імпортні поставки товарів надходили з Китаю - 15,3 %, Російської Федерації - 12,7 %, Білорусі - 9,9 %, Німеччини - 9,1 %, Польщі - 4,8 %, Франції - 4,1 %, США - 4,0 %, Італії - 3,3 %, Туреччини - 2,7 %, Японії - 2,4 %, Іспанії - 1,7 %. Машини, обладнання та механізми, електротехнічне обладнання складали 23,8 % від обсягу вартості імпорту, продукція хімічної та пов'язаних з нею галузей промисловості - 22,3 %, мінеральні продукти - 13,6 %, засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби - 9,2 %, полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них - 6,2 %. Від'ємне сальдо становило мінус 7568,2 млн дол. США (у 2015 році - мінус 5752,5 млн дол. США). Коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,53 (у 2015 році - 0,60). Стан розвитку споживчого ринку. Оборот роздрібної торгівлі у 2016 році збільшився на 4,8 % порівняно з 2015 роком і становив 184,1 млрд грн (15,9 % загальнодержавного обсягу) за рахунок активізації споживчого попиту населення у зв'язку зі зростанням реальної заробітної плати (114,3 %). Оборот роздрібної торгівлі у 2015 - 2016 роках, наростаючим підсумком у % до відповідного періоду попереднього року Обсяг роздрібного товарообороту підприємств у розрахунку на одну особу становив 3341,9 грн, що на 17,2 % більше ніж у 2015 році. У грудні 2016 року індекс споживчих цін у м. Києві порівняно з попереднім місяцем збільшився на 0,8 % та з груднем 2015 року - на 14 % (в Україні - на 12,4 %). Динаміка індексу споживчих цін по м. Києву в 2015 - 2016 роках, у % до грудня попереднього року
Аналіз ситуації у житлово-комунальному господарстві. У 2016 році рівень оплати населенням житлово-комунальних послуг становив 85,5 % з початку року (в Україні - 82,8 %). Рівень оплати населенням житлово-комунальних послуг по м. Києву порівняно з Україною у 2015 - 2016 роках, у % з початку року Рівень оплати населенням житлово-комунальних послуг по м. Києву у 2015 - 2016 роках за видами послуг, % ____________ На 31.12.2016 заборгованість населення з оплати житлово-комунальних послуг за видами послуг становила: - централізоване опалення та гаряче водопостачання - 2136,9 млн грн (на 01.01.2016 - 1184,6 млн грн); - утримання будинків і споруд та прибудинкових територій - 420,9 млн грн (на 01.01.2016 - 348 млн грн); - водопостачання та водовідведення - 348,7 млн грн (на 01.01.2016 - 224,1 млн грн); - газопостачання - 440,2 млн грн (на 01.01.2016 - 169,9 млн грн); - вивезення побутових відходів - 0,9 млн грн (на рівні до початку року). З метою підвищення рівня оплати населенням житлово-комунальних послуг у 2016 році укладено 2 527 договорів на погашення реструктуризованої заборгованості за житлово-комунальні послуги на загальну суму майже 20,9 млн грн (у 2015 році - 1625 договорів на суму 9,2 млн грн). Стан розвитку малого та середнього підприємництва. Мале підприємництво є одним із провідних секторів економіки. За наявними даними офіційної статистики у 2016 році в м. Києві діяло 72889 малих підприємств, що становить 95,6 % загальної кількості підприємств столиці та 25 % загальної кількості малих підприємств по Україні. Порівняно з 2015 роком кількість малих підприємств зменшилася на 11 075 одиниць або на 13,2 %. Середніх підприємств у м. Києві у 2016 році діяло 3222 одиниці, що становить 4,2 % загальної кількості підприємств столиці. Порівняно з 2015 роком кількість середніх підприємств зменшилася на 74 одиниці або на 2,2 %. У розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення малих підприємств налічувалося 250 одиниць, середніх - 11 підприємств. За підсумками 2016 року малими підприємствами столиці реалізовано продукції та надано послуг на суму 389,3 млрд грн (15,6 % загальних обсягів по місту, 15 % в 2015 році). Середніми підприємствами столиці за відповідний період реалізовано продукції та надано послуг на суму 1147,4 млрд грн (45,9 % загальних обсягів по місту, 48 % в 2015 році). Аналіз показників діяльності малого та середнього підприємництва за 2016 рік свідчить про активну їх роль в економічному житті міста та вказує на втрату позицій по деяких показниках у порівнянні з попереднім роком внаслідок економічної кризи. Так, кількість зайнятих працівників на малих підприємствах збільшилася на 4,3 % у порівнянні з 2015 роком та становила 371 тис. осіб або 23 % загальної кількості зайнятих працівників на столичних підприємствах. Кількість найманих працівників на малих підприємствах також збільшилася у порівнянні з попереднім роком на 7,4 % та становила 355,6 тис. осіб. На середніх підприємствах кількість зайнятих працівників зменшилася на 0,4 % у порівнянні з 2015 роком та становила 512,8 тис. осіб або 31,8 % загальної кількості зайнятих працівників на столичних підприємствах. Кількість найманих працівників на середніх підприємствах також зменшилася у порівнянні з попереднім роком на 0,4 % та становила 512,6 тис. осіб. У 2017 році економічний розвиток м. Києва характеризувався наступними показниками: - індекс промислової продукції становив 95,8 % (в Україні - 100,4 %), внаслідок погіршення результатів у переробній промисловості, де відбулося падіння індексу промислової продукції на 5 %; - обсяг реалізованої промислової продукції збільшився на 24,4 млрд грн порівняно з 2016 роком і становив майже 172,8 млрд грн (8 % загальнодержавного обсягу); - скорочення переробної промисловості відбулося за рахунок таких видів економічної діяльності: виготовлення виробів з деревини, виробництво паперу та поліграфічна діяльність - на 31,4 %; машинобудування, крім ремонту і монтажу машин і устаткування - на 18,6 %; металургійне виробництво, виробництво готових металевих виробів, крім машин і устаткування - на 4,2 %; виробництво харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів - на 2,5 %. Одночасно у 2017 році відбулося нарощування виробництва за видом економічної діяльності "Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря" на 0,5 %, а також за чотирма з восьми основних видів виробництва продукції переробної промисловості: текстильне виробництво, виробництво одягу, шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів - на 27,9 %; виробництво хімічних речовин і хімічної продукції - на 15,9 %; виробництво гумових і пластмасових виробів; іншої неметалевої мінеральної продукції - на 8 %; виробництво основних фармацевтичних продуктів і фармацевтичних препаратів - на 0,2 %. У 2017 році обсяг освоєних капітальних інвестицій становив 124174,7 млн грн (30,1 % загальнодержавного обсягу), що на 21,4 % більше обсягу капітальних інвестицій ніж у 2016 році (в Україні збільшення на 22,1 %). Обсяг капітальних інвестицій в розрахунку на одну особу становив 43193,3 грн, що на 6219,1 грн або на 16,8 % перевищує відповідний показник за 2016 рік. Найвагомішу частку капітальних інвестицій (91,4 % загального обсягу) освоєно у матеріальні активи, з яких у будівлі і споруди - 45,7 % усіх інвестицій, у машини, обладнання та інвентар і транспортні засоби - 41,3 %. У нематеріальні активи вкладено 8,6 % обсягу капітальних інвестицій. Обсяг виконаних будівельних робіт у 2017 році за уточненими даними органів державної статистики становив 25404,1 млн грн (24 % загальнодержавного обсягу), що на 33 % більше ніж у 2016 році (по країні збільшення на 26,3 %). Оборот роздрібної торгівлі у порівняних цінах збільшився на 8,9 % порівняно з 2016 роком та становив понад 158,2 млрд грн (19,4 % загальнодержавного обсягу). У грудні 2017 року індекс споживчих цін у м. Києві порівняно з груднем 2016 року збільшився на 13,4 % (в Україні - на 13,7 %). У 2016 та 2017 роках були реалізовані (завершені) наступні інвестиційні проекти, в яких передбачалось найбільше створення нових робочих місць: - ПАТ "Київхліб" - створення об'єктів роздрібної торгівлі хлібом та хлібобулочними виробами, що користуються найвищим споживчим попитом у місті Києві (ЛОТи 1, 3, 4), для забезпечення стабільної ціни на соціальні сорти хліба (орієнтовна кількість робочих місць, які створені в результаті реалізації проекту - 300 одиниць); - влаштування та експлуатація відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури/дорожнього сервісу на перетині вул. Ревуцького та вул. Анни Ахматової у Дарницькому районі (15 робочих місць); - будівництво торговельного комплексу на вул. Полярній, 20 в Оболонському районі (370 робочих місць). 2.2. Розвиток ринку праці м. Києва у 2016 - 2017 рокахПротягом 2016 - 2017 років державна політика зайнятості в м. Києві здійснювалась відповідно до Програми зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року і була спрямована на створення необхідних економічних, організаційно-правових та соціальних умов для забезпечення продуктивної зайнятості населення столиці, раціонального використання її трудового потенціалу, залучення незайнятої частини громадян працездатного віку, у тому числі громадян з обмеженими можливостями, до економічно активної діяльності. У звітних 2016 - 2017 роках ситуація на ринку праці столиці характеризувалась: - створенням робочих місць на підприємствах, в організаціях, установах міста - 160,7 тис. одиниць (2016 рік - 87,7 тис. одиниць, 2017 рік - 73,0 тис. одиниць). Переважна більшість робочих місць (70,0 %) створена для працівників у юридичних осіб, третина робочих місць (30,0 %) створені в результаті здійснення заходів підтримки малого та середнього підприємництва. - обсяги вивільнення працівників з підприємств, організацій, установ міста зменшились. За даними, які надійшли від роботодавців до служби зайнятості, протягом 2016 року настав термін вивільнення у 49,6 тис. працівників (на 37,9 % менше ніж у 2015 році), протягом 2017 року настав термін вивільнення у 18,2 тис. працівників (у 2,7 разу менше ніж у 2016 році). - обсяги вимушеної неповної зайнятості на підприємствах мають тенденцію до зниження. За даними Головного управління статистики у м. Києві у 2016 році знаходились у відпустках без збереження заробітної плати (на період припинення виконання робіт) 13,0 тис. працівників (1,2 % до середньооблікової кількості штатних працівників), що у 2,9 разу більше показника 2015 року. Обсяги працівників, які були переведені з економічних причин на неповний робочий день (тиждень), становили 24,4 тис. осіб (2,2 % до середньооблікової кількості штатних працівників), це у 2,1 разу менше ніж у 2015 році. У I кварталі 2017 року кількість працівників, які працювали в умовах вимушеної неповної зайнятості, в порівнянні з I кварталом 2016 року значно зменшилась та становила: 5,3 тис. осіб, які знаходились у відпустках без збереження заробітної плати (на період припинення виконання робіт), зменшення на 31,3 %; 10,5 тис. осіб, які переведені з економічних причин на неповний робочий день (тиждень), зменшення на 50,1 %. У II, III та IV кварталах 2017 року знаходились у відпустках без збереження заробітної плати (на період припинення виконання робіт) 2,9 тис., 0,9 тис. та 0,6 тис. працівників відповідно, були переведені з економічних причин на неповний робочий день (тиждень) 8,0 тис., 7,2 тис. та 6,0 тис. осіб. - рівень зайнятості населення столиці у віці 15 - 70 років залишається найвищим серед регіонів (62,0 %) і перевищує показник по Україні (56,3 %); - рівень безробіття в столиці, розрахований за методологією Міжнародної організації праці (МОП), є одним з найнижчих у державі після Харківської та Київської областей і становить 6,7 % (по Україні - 9,4 %). Динаміка чисельності безробітного населення віком 15 - 70 років та рівня безробіття (за методологією МОП) по м. Києву Завдяки активній позиції та діяльності міської влади в столиці проводиться відповідна робота, спрямована на становлення та розвиток цивілізованого ринку праці, вживаються заходи щодо легалізації заробітної плати та виведення заробітної плати з "тіні". За результатами розгляду звернень громадян інформація щодо фактів виплати неофіційної заробітної плати, або не належного оформлення трудових відносин, направляється до міських підрозділів Державної фіскальної служби, Державної служби з питань праці та Національної поліції України в порядку інформування та відповідного реагування. У місті також активно працюють міська та районні робочі групи (комісії) з питань легалізації заробітної плати і зайнятості населення, до складу яких входять представники фіскальних органів, органів Пенсійного фонду, Державної служби з питань праці та органів Національної поліції України. У 2017 році продовжувалась організаційна робота із суб'єктами господарювання щодо підвищення ними рівня виплат заробітної плати найманим працівникам до середньогалузевого, зокрема, на виконання Плану спільних заходів щодо легалізації виплати заробітної плати і трудових відносин із найманими працівниками в м. Києві на 2017 рік, затвердженого заступником голови Київської міської державної адміністрації, що сприяло покращенню якості існуючих робочих місць (на ряді підприємств середня заробітна плата зросла в декілька разів). Результати вжитих спільних заходів та контрольно-перевірочної роботи територіальними органами Державної фіскальної служби м. Києва наведені в таблиці.
Позитивні зміни в економіці сприяли зростанню грошових доходів населення та заробітної плати. У 2015 році зростання середньомісячної заробітної плати до відповідного періоду попереднього року становило 25,2 % до 6732 грн; у 2016 році - 28,5 % до 8648 грн. У 2017 році середньомісячна заробітна плата штатного працівника становила 11135 гривень, що на 28,8 % більше, ніж у відповідному періоді минулого року. Реальна заробітна плата збільшилася на 11,3 %. Підвищення середньомісячної заробітної плати відбулось за всіма видами економічної діяльності, з одночасним збільшенням нарахованого фонду оплати праці на підприємствах, установах та організаціях з кількістю найманих працівників 10 і більше осіб до рівня майже 153 млрд. грн. Найвищий рівень середньомісячної заробітної плати за 2017 рік спостерігався у сфері добувної промисловості і розроблення кар'єрів - 40277 грн, найнижчий - у сфері тимчасового розміщування й організації харчування - 6060 грн. Динаміка середньомісячної заробітної плати штатних працівників по м. Києву та Україні в цілому, грн Проблемним залишається питання своєчасної виплати заробітної плати працівникам міста Києва. Протягом 2015 року обсяг заборгованості із заробітної плати зменшився на 10,9 % або на 9,2 млн грн за рахунок значного зменшення боргів на комунальних підприємствах на 94,2 % або на 27,3 млн грн. У той же час протягом 2015 року відбулось значне зростання боргів на підприємствах недержавного сектора економіки (у 3,2 разу або на 18,5 млн грн). Обсяг боргу державних підприємств залишився майже незмінним. Завдяки вжитим спільним заходам протягом січня-грудня 2015 року підприємствами-боржниками міста було виплачено понад 116,0 млн грн заборгованої заробітної плати. Протягом 2016 року за даними органів статистики спостерігається зростання заборгованості із заробітної плати на 2 % або на 1,5 млн грн, яке відбулось за рахунок зростання боргу державних підприємств на 3,2 % або на 1,5 млн грн та підприємств недержавного сектора на 4,8 % або на 1,3 млн грн. На підприємствах комунального сектора відбулось значне скорочення обсягу заборгованості на 76,5 % або на 1,3 млн грн. У той же час, завдяки вжитим спільним заходам протягом січня-грудня 2016 року підприємствами-боржниками міста було виплачено 67,3 млн грн заборгованої заробітної плати. Протягом 2017 року у порівнянні до початку 2017 року обсяг заборгованості збільшився на 28,1 % або на 21,5 млн грн та складав 98 млн грн. Зростання відбулось за рахунок виникнення протягом 2017 року боргів із заробітної плати на 91 підприємстві, загальна сума яких склала понад 32 млн грн, та збільшення заборгованості на 22 підприємствах на загальну суму понад 29 млн грн. Завдяки вжитим спільним заходам протягом січня-грудня 2017 року підприємствами-боржниками міста було виплачено 64,4 млн грн заборгованої заробітної плати. Слід відмітити, що в місті Києві відсутня прострочена заборгованість із виплати заробітної плати в бюджетних установах, які фінансуються з бюджету міста Києва. На 01.01.2018 боржниками із заробітної плати залишались 66 столичних підприємств, а саме: - 35 державних підприємств, обсяг боргу на яких склав 54 млн грн або 55 % від загальної суми боргу по місту; - 1 комунальне підприємство - 26,7 тис. грн (0,03 %); - 30 підприємств недержавного сектора - 44 млн грн (45 %). В комунальному секторі заборгованість залишилась на КП "Київське комунальне автотранспортне підприємство N 2737" - 26,7 тис. грн, яка має тенденцію до зменшення (у порівнянні з 01.01.2017 борг скоротився в 10,4 разу (був 278,7 тис. грн). Серед підприємств державного сектора найбільшими боржниками залишалися підприємства, які: входять до складу ДК "Укроборонпром" - 19,9 млн грн (ДП КНДІ гідроприладів - 8,3 млн грн; ДП НДІ "Квант" - 4,5 млн грн; ДПКДЗ "Буревісник" - 3,6 млн грн; ДП "НДІ навігації і управління" - 2,0 млн грн; ПАТ НДІ електромеханічних приладів - 0,8 млн грн тощо); знаходяться у сфері управління Мінрегіону - 10,9 млн грн (ДП "Київдіпротранс" - 5,9 млн грн; ДП ПІ "Укрметротунельпроект" - 4,6 млн грн тощо). Серед підприємств-боржників із заробітної плати недержавного сектора найбільший обсяг заборгованості склався на: ТОВ "ГРУП ДФ Інтернешнл Юкрейн" - 15,4 млн грн; ПАТ "Банк Петрокоммерц-Україна" - 6,1 млн грн; ПАТ "Краплинка" - 3,4 млн грн; ТОВ Авіакомпанія "Марс" - 3,4 млн грн; ПАТ "Комерційний банк "Союз" - 3,0 млн грн; ТОВ "Укргазнііпроект" - 2,1 млн грн; ПАТ "Банк "Національні інвестиції" - 1,8 млн грн тощо. Динаміка заборгованості із заробітної плати по м. Києву на підприємствах, установах та організаціях у розрізі секторів економіки Розподіл суми заборгованості із заробітної плати по м. Києву за видами економічної діяльності на 01.01.2018 Із загальної суми боргу по м. Києву на 01.01.2018 майже 67,7 млн грн або 69,1 % припадало на економічно активні підприємства; майже 17,0 % або 16,7 млн грн - на підприємства, відносно яких реалізовуються процедури банкрутства, решта 13,9 % (майже 13,6 млн грн) - на економічно неактивні підприємства. Столична служба зайнятості активно працювала над удосконаленням свого функціоналу, сервісних послуг, впровадженням регламентних методів управління та нових форм роботи для оперативного реагування на виклики та загрози на ринку праці. У січні - грудні 2016 року отримували послуги столичної служби зайнятості м. Києва 39,4 тис. осіб, які мали статус безробітного. Незважаючи на незначне навантаження (на одне вільне робоче місце претендували 2 особи), існував дисбаланс попиту та пропозиції робочої сили на ринку праці міста Києва, відчувалась нестача вакансій для службовців (в середньому на 1 вакансію претендували 4 службовця, зокрема, у тих, хто займав керівні посади - 7 осіб). Протягом 2016 року за сприянням служби зайнятості знайшли роботу, в т. ч. самостійно, 19,8 тис. осіб (на 0,4 % більше в порівнянні з попереднім роком), з них за направленням столичної служби зайнятості працевлаштувалися понад 14 тис. осіб (на 4,2 % більше в порівнянні з 2015 роком) з числа безробітних громадян та інших категорій осіб, які шукали роботу. Також відбулось зростання кількості вакансій для укомплектування служби зайнятості на 14,0 % (по Україні - на 4,7 %). Кількість укомплектованих вакансій зросла на 5,3 %. Середня тривалість укомплектування вакансій зменшилась на 4 дні. Підвищились обсяги та рівень працевлаштування осіб, які потребують додаткових гарантій при працевлаштуванні, в т. ч. інвалідів (від 17,7 до 23,2 %). Працевлаштовані 148 безробітних на нові робочі місця з наданням компенсації єдиного соціального внеску роботодавцям. Отримали одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності 284 особи. У 2016 році проходили професійне навчання за сприянням служби зайнятості м. Києва 5,7 тис. осіб. Брали участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру понад 4 тис. осіб. Як передбачалось Програмою зайнятості, значна увага надавалась профорієнтаційній роботі з населенням. Всього у 2016 році профорієнтаційні послуги отримали 97,6 тис. осіб, з них 42,6 тис. учнів загальноосвітніх шкіл. Київський міський центр зайнятості у 2016 році працював над підвищенням ефективності своєї роботи, впроваджував нові форми роботи з населенням та роботодавцями (функціонував Інформаційно-консультаційний центр, проводились презентації роботодавців, Дні відкритих дверей роботодавців, попередні співбесіди безробітних з роботодавцями за допомогою скайп-програми, масштабні ярмарки вакансій в людних місцях, міжрайонні презентації роботодавців для демобілізованих учасників АТО, профорієнтаційний денний табір, профорієнтаційний арт-проект в Дитячому місті професій, профорієнтаційна робота в період літніх канікул (Артек), проект Бізнес-студія в форматі World Cafe, впроваджувались відеорезюме). У 2017 році отримували послуги столичної служби зайнятості м. Києва 31,0 тис. осіб, які мали статус безробітного. У середньому одному шукачу роботи пропонувалась 1 вакансія, в тому числі професіоналам, фахівцям та технічним службовцям - 1 вакансія, працівникам торгівлі і сфери послуг по 2 вакансії, робітникам з обслуговування, експлуатації та контролювання за роботою технологічного устаткування - 3 вакансії та для кваліфікованих працівників з інструментом - 5 вакансій. В той же час, на одну вакансію серед вищих державних службовців, керівників претендувало 7 осіб. Співвідношення попиту та пропозиції на ринку праці м. Києва за професійно-кваліфікаційним складом на 01.01.2018 Підсумки роботи столичної служби зайнятості за 2017 рік по місту характеризувались: - збільшенням на 4,9 % обсягів працевлаштованих безробітних за направленням служби зайнятості - 14,7 тисяч; - збільшенням чисельності роботодавців, які співпрацюють з центрами зайнятості на 33,4 %; - збільшенням на 23,3 % кількості вакансій (по Україні зростання на 10,1 %). У 2017 році працевлаштовано 172 безробітних на нові робочі місця з наданням компенсації єдиного соціального внеску роботодавцям. Отримали одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності 136 осіб. Проходили професійне навчання за сприянням служби зайнятості м. Києва майже 3 тис. осіб. Брали участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру 4,0 тис. осіб. Профорієнтаційні послуги отримали 92,6 тис. осіб, з них 40,7 тис. учнів загальноосвітніх шкіл міста. З січня 2017 року запущений в роботу сервіс "електронна черга", за допомогою якого кожен може самостійно, не витрачаючи зайвого часу, записатися на індивідуальний прийом до фахівця. Новий сервіс заощаджує час шукачів та дозволяє підійти до пошуку роботи більш продуктивно. З початку 2017 року був створений та використовується в практичній роботі столичної служби зайнятості навчальний посібник "Практикум пошуку роботи". Цей посібник містить в собі важливу інформацію про кроки пошуку роботи: як скласти резюме, пройти успішно співбесіду, добре адаптуватися на новому робочому місці. У 2017 році здійснювалась робота щодо поступового переводу послуги з профорієнтації на онлайн-платформу. Це - переведення семінарів у режим вебінарів, тестування в режимі онлайн, надання профконсультацій по скайпу. Приділяється увага створенню відеорезюме як продуктивному кроку пошуку роботи. Проводяться скайп-співбесіди претендентів на роботу з потенційними роботодавцями тощо. З метою попередження молодіжного безробіття Департаментом соціальної політики спільно з Департаментом освіти і науки, молоді та спорту і Київським міським центром зайнятості щороку проводиться моніторинг працевлаштування випускників, які навчались у навчальних закладах за державним замовленням. Результати зазначеного моніторингу з відповідними пропозиціями подаються Раді ректорів Київського вузівського центру, Міністерству освіти і науки України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України. Підготовка кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів здійснюється 26 навчальними закладами професійної освіти м. Києва для 6 галузей економіки за напрямами економічної діяльності: промисловість - 85 % (22 заклади), будівництво - 39 % (10 закладів), транспортна галузь та зв'язок - 42 % (11 закладів), торгівля, громадське харчування - 35 % (9 закладів), сфера послуг - 46 % (12 закладів), сільське господарство - 4 % (1 заклад). Протягом 2016 - 2017 навчального року професійно-технічні навчальні заклади уклали понад 2,4 тис. договорів із 3,1 тис. підприємств на підготовку 16 тис. молодих робітників із 223 професій відповідного профілю, рівня кваліфікації та спеціалізації. Випуск учнів, які навчались за регіональним замовленням, становить 5476 осіб. У 2016 та 2017 роках стан реалізації показників Програми зайнятості населення м. Києва на період до 2017 року наступний: - щодо розширення сфери застосування праці шляхом створення робочих місць (завдання на 2016 рік - 67,0 тис. од., на 2017 рік - 70,0 тис. од.) виконано на 130,9 % (87,7 тис. од.) у 2016 році та на 104,2 % (73,0 тис. од.) у 2017 році; - щодо обсягів працевлаштування за сприянням міської служби зайнятості (завдання - 9,24 тис. осіб та 9,25 тис. осіб) виконано на 109,7 % (понад 10,1 тис. осіб) і на 109,5 % (понад 10,1 тис. осіб); - щодо організації професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітних (завдання - 6,1 тис. осіб) виконано на 93,8 % (5,7 тис. осіб) у 2016 році та на 49,1 % (3,0 тис. осіб) у 2017 році; - щодо обсягів залучення до громадських та інших робіт тимчасового характеру (завдання на 2016 та 2017 роки - 3,9 тис. осіб) виконано на 102,1 % у 2016 році та 101,7 % у 2017 році (4,0 тис. осіб). III. Розвиток ринку праці м. Києва у 2018 - 2020 роках3.1. Тенденції економічного розвитку міста Києва у 2018 - 2020 рокахДіяльність Київської міської влади в 2018 - 2020 роках буде направлена на реалізацію Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, а саме: створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком міста на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування інженерно-транспортної та комунальної інфраструктури, проведення цілеспрямованої містобудівної політики, дотримання високих екологічних стандартів та, в результаті цього, підвищення конкурентоспроможності міста, доступності широкого спектра соціальних послуг, забезпечення гідних умов життя та загального підвищення добробуту населення. У 2018 - 2020 роках передбачається посилення ролі міської влади у створенні умов для структурно-інноваційних змін виробництва. Триватимуть започатковані процеси з модернізації та технічного переозброєння виробництва, роботи з провадження інвестиційних проектів з розбудови транспортної, спортивної та готельної інфраструктури. Галузями-драйверами розвитку міста Києва залишатимуться оптова та роздрібна торгівля, транспорт (логістика), інформаційні технології та телекомунікації, будівництво та промисловість (виробництво фармацевтичних продуктів та препаратів, машинобудування). Головні завдання інвестиційної політики - розвиток державно-приватного партнерства, активізація науково-технічної та інноваційної діяльності, спрямування інвестиційних потоків у пріоритетні сектори (інформаційні технології, банківська та страхова діяльність, надання інжинірингових послуг), розвиток об'єктів інноваційної підтримки інфраструктури. У 2018 - 2020 роках планується реалізація найбільших інвестиційних проектів, якими планується створення найбільшої кількості нових робочих місць: - будівництво медичного центру за рахунок площ Київської міської клінічної лікарні N 14 на вул. Зоологічній, 3 у Шевченківському районі (у 2020 році передбачається прийняття в експлуатацію об'єкта будівництва; орієнтовна кількість робочих місць, які будуть створені в результаті реалізації проекту - 454 одиниці); - реконструкція КМПБ N 5 під перинатальний центр з будівництвом приватного медичного закладу на просп. Червонозоряному, 2 (у 2020 році передбачається прийняття в експлуатацію об'єкта будівництва; 217 робочих місць); - будівництво спортивного комплексу на проспекті генерала Ватутіна в Деснянському районі (у 2020 році передбачається прийняття в експлуатацію об'єкта будівництва; 150 робочих місць). Прогноз основних показників економічного і соціального розвитку м. Києва на 2018 - 2020 роки в частині розвитку малого та середнього підприємництва розроблено з урахуванням прогнозних орієнтирів Кабінету Міністрів України для країни в цілому на 2018 - 2020 роки, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 N 411. Для прогнозного періоду 2018 - 2020 років цільовими орієнтирами мають бути стабільні річні темпи зростання ВРП м. Києва на рівні 5 - 7 %. Прогнозування фінансових результатів підприємств та розвитку малого підприємництва м. Києва здійснювалось за трьома сценаріями.
3.2. Тенденції розвитку ринку праці міста Києва на 2018 - 2020 рокиРеалізація в місті Києві соціальної політики щодо збільшення грошових доходів населення є одним з найважливіших чинників, які впливають на розвиток виробництва, відтворення робочої сили та розв'язання соціально-економічних проблем. Підтримка ділової активності підприємств, проведення виваженої соціальної політики, поліпшення ситуації на ринку праці та виконання всіх запланованих соціальних видатків бюджету сприятимуть реальному зростанню доходів населення. Середньомісячна зарплата працівників у 2018 році зросте у реальному вимірі на 12,0 %, а її номінальний обсяг збільшиться на 24,3 % та становитиме 13 840,0 грн. У 2019 - 2020 роках передбачається щорічне зростання розміру номінальної середньомісячної заробітної плати в межах 10,6 - 14,1 %, реальної заробітної плати - в межах 4,5 - 6,1 %, що узгоджуватиметься із реальним зростанням економіки та рівнем продуктивності праці. Погашення заборгованості із виплати заробітної плати: • на підприємствах державного сектора економіки залежить від прийняття на рівні керівництва держави відповідних управлінських рішень (відновлення ділової активності державних підприємств шляхом забезпечення їх державними замовленнями; забезпечення своєчасного та у повному обсязі фінансування з бюджету відповідних загальнодержавних програм) тощо; • на економічно неактивних підприємствах міста потребує вирішення питання щодо відновлення їх подальшої діяльності або ліквідації; • на підприємствах-боржниках, відносно яких порушені й тривають провадження у справах про банкрутство, відбувається відповідно до Закону України від 14.05.92 N 2343-XII "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; • в установах фінансової сфери (банки, які ліквідовуються) здійснюється Фондом гарантування вкладів фізичних осіб відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб". Упродовж 2018 - 2020 років нові робочі місця будуть створені для понад 220,0 тис. працівників. Понад 30 % новостворених робочих місць зосередяться в оптовій та роздрібній торгівлі; по 10 % - в діяльності у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування і промисловості; понад 8 % - у професійній, науковій та технічній діяльності, решта - у будівництві, сфері інформації та телекомунікацій та інших сферах діяльності. Рівень безробіття населення віком 15 - 70 років, розрахований за методологією МОП, зменшиться з 6,7 % у 2016 році до 6,3 % - у 2019 році, та до 6,1 % - у 2020 році. Чисельність безробітного населення зменшиться з 97,3 тис. осіб у 2016 році до 89,0 тис. осіб - у 2020 році. Рівень зайнятості населення віком 15 - 70 років у 2019 році збільшиться до 62,4 % та у 2020 році - до 62,6 %. Враховуючи наявні тенденції на ринку праці та прогнози економічного та соціального розвитку м. Києва, у 2018 - 2020 роках чисельність осіб, які скористаються послугами державної служби зайнятості, складе щороку від 31,0 до 31,8 тис. осіб. Пріоритетами діяльності на ринку праці м. Києва на наступні роки будуть: - підвищення ролі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в розв'язанні проблем зайнятості населення; - підвищення мотивації до праці в легальному секторі; - активізація спільної роботи з правоохоронними та контролюючими органами, соціальними партнерами проти використання нелегальної зайнятості, "тіньової" виплати заробітної плати; - удосконалення професійної орієнтації населення, особливо молоді, на актуальні на ринку праці професії; - забезпечення взаємодії між ринком освітніх послуг та ринком праці шляхом здійснення підготовки спеціалістів відповідно до потреб регіону; - підвищення якості надання соціальних послуг з метою працевлаштування безробітних у стислі терміни; - заохочення безробітних, для яких відсутня підходяща робота, до започаткування власної справи; - першочергове залучення до професійного навчання осіб, котрі не мають професії або перебувають у стані довготривалого безробіття; - працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту тощо. Основні проблеми, які передбачається вирішити в сфері зайнятості м. Києва: - стримування зростання обсягів безробіття, визначених за методологією МОП; - дисбаланс попиту та пропозиції робочої сили на ринку праці міста; - детінізація відносин на ринку праці тощо. З метою реагування на ризики та загрози на ринку праці в прогнозних роках в державній службі зайнятості планується перебудова системи державного сприяння працевлаштуванню на принципово нових засадах з урахуванням балансу інтересів роботодавців і громадян, які шукають роботу, зокрема, осіб, звільнених з військової служби після участі в антитерористичній операції, молоді, шляхом сприяння оперативному працевлаштуванню шукачів роботи, які звертаються до міської служби зайнятості, забезпечення орієнтованого на клієнта підходу при підборі роботи громадянам і підбору персоналу на замовлення роботодавців, реалізації активних програм сприяння зайнятості. Також планується розширення видів діяльності та сфери застосування громадських робіт шляхом розширення видів цих робіт, зокрема з надання послуг з супроводу, догляду, обслуговування, соціально-медичного патронажу осіб з інвалідністю або тимчасово непрацездатних тощо. Буде продовжуватись робота щодо підтримки підприємницької ініціативи зареєстрованих безробітних шляхом надання допомоги по безробіттю одноразово для започаткування власної справи та надання послуг із фахового консультування, а також допомоги у плануванні та провадженні підприємницької діяльності тощо. У прогнозних роках за допомогою столичної служби зайнятості планується працевлаштувати щороку понад 10,1 тис. безробітних. Професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації проходитимуть щороку 4,3 тис. безробітних. Братимуть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру щороку близько 4,0 тис. осіб. Щороку отримають послуги з питань організації підприємницької діяльності та ведення власної справи понад 400 осіб. Отримають ваучер на навчання щороку 50 осіб. Чисельність працівників, за яких роботодавцю надається компенсація фактичних витрат по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, щороку планується на рівні майже 200 осіб. За даними структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прогнозні обсяги регіонального замовлення на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації кадрів (прийом) у 2018 - 2020 роках становлять: - по галузі "Освіта" у Київському університеті імені Бориса Грінченка, який підпорядкований Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації): підготовка кадрів - 1250 осіб - у 2018 році, 1330 осіб - у 2019 році, 1395 осіб - у 2020 році; підготовка наукових кадрів - 54 особи - у 2018 році, 55 осіб - у 2019 році, 56 осіб - у 2020 році; підвищення кваліфікації працівників навчальних закладів міста Києва - щороку 8,5 тис. осіб; - по галузі "Мистецтво" у підпорядкованих Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) навчальних закладах: підготовка кадрів: у 2018 та 2019 роках - по 390 осіб, у 2020 році - 425 осіб; - по галузі "Охорона здоров'я" у Київських медичних коледжах, які підпорядковані Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації): підготовка кадрів - щороку 710 осіб, підвищення кваліфікації молодших медичних спеціалістів напряму 1201 "Медицина" - щороку 4,0 тис. осіб. За даними Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прогнозні обсяги регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів та молодших спеціалістів професійно-технічними навчальними закладами м. Києва (прийом) складають 5696 осіб - у 2018 році, 6508 осіб - у 2019 році, 6547 осіб - у 2020 році. Для організації ефективної роботи зусилля Київської міської влади будуть націлені на проведення спільних заходів з органами місцевої влади, службою зайнятості, роботодавцями, профспілками, усіма зацікавленими громадськими організаціями, які забезпечують погодження інтересів сторін і здійснення заходів активної політики на ринку праці, що сприятиме підвищенню зайнятості населення. Буде продовжено діяльність Координаційного комітету сприяння зайнятості населення, утвореного при виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) для підготовки погоджених пропозицій і рішень щодо реалізації державної політики у сфері зайнятості населення в м. Києві. Основні показники ринку праці м. Києва ____________ Працевлаштування на нові робочі місця Надання соціальних послуг міською службою зайнятості1 ____________ Показники сприяння зайнятості осіб з інвалідністю Перелік напрямів економічної діяльності та спеціальностей IV. Напрями та заходи щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення на 2018 - 2020 роки____________ ** - в межах щорічного кошторису Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© Секретаріат Київської міської Ради, 1970-2021. © Інформаційно-аналітичний центр "ЛІГА", 1991-2021. © ТОВ "ЛІГА ЗАКОН", 2007-2021.
Електронні тексти документів підготовлено Всеукраїнською мережею ЛІГА:ЗАКОН у рамках Програми інформаційного співробітництва з Київською міською радою. |