КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VI сесія VIII скликання

РІШЕННЯ

від 26 червня 2018 року N 994/5058

Про звернення Київської міської ради до Верховної Ради України щодо необхідності внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та інших законів України

Відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", з метою сприяння терміновому законодавчому врегулюванню питання розширення переліку місць, де діють обмеження щодо продажу та споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів, Київська міська рада вирішила:

1. Направити звернення Київської міської ради до Верховної Ради України щодо необхідності внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та інших законів України, що додається.

2. Секретаріату Київської міської ради у десятиденний строк із дня отримання відповіді на звернення, що направляється, забезпечити інформування депутатського корпусу про її отримання.

3. Офіційно оприлюднити це рішення в газеті Київської міської ради "Хрещатик".

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань освіти, науки, сім'ї, молоді та спорту.

 

Київський міський голова

В. Кличко


 

Додаток
до рішення Київської міської ради
26.06.2018 N 994/5058


Звернення
до Верховної Ради України щодо необхідності внесення змін до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та інших законів України

В умовах розбудови незалежної Української держави й пов'язаних із цим процесів пробудження національної самосвідомості виникає необхідність дбати про майбутні покоління українців, щоб зберегти здорову націю, яка продовжуватиме будувати сильну та незалежну державу. Проте тенденції сучасних реалій показують, що молодь усе частіше вживає алкоголь і тютюнові вироби з тих чи інших причин, що однозначно носить негативний характер.

Статті 15-2 та 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - "Закон") встановлюють вичерпний перелік місць, у яких забороняється продаж та вживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів. Однак перелік місць обмеженого продажу та вживання алкоголю й тютюну, наведений у цьому Законі, потребує змін і доповнення в зв'язку негативними тенденціями, що відбуваються в умовах сучасності.

Так, на сьогодні в торгово-розважальних центрах відкриваються та функціонують дитячі ігрові кімнати, які пропонують перелік послуг по догляду за дітьми. Проблема в тому, що бажання суб'єктів господарювання - власників таких кімнат отримати більший прибуток, призводить до того, що останнім часом на території цих кімнат здійснюється продаж алкогольних напоїв. Така ситуація є неприпустимою, бо здійснюється безпосередній негативний вплив на дітей, позаяк в їх свідомості формується думка, що алкоголь не є чимось шкідливим чи небезпечним.

У преамбулі Закону зазначено, що він прийнятий із метою забезпечення захисту здоров'я громадян від шкідливого впливу алкоголю та тютюнових виробів. Стаття 15-1 Закону визначає основні засади обмеження шкідливого впливу споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, де зазначається, що пропаганда родинно-сімейних традицій та виховання здорової дитини є частиною основи в обмеженні шкідливого впливу вживання алкоголю та тютюнових виробів.

Оскільки в Законі наведено вичерпний перелік місць, у яких забороняється продаж та вживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів, органи місцевого самоврядування не мають можливості доповнювати цей перелік, навіть коли такі зміни є вкрай необхідними.

Іншою проблемою є те, що в законодавстві України на сьогодні не визначене поняття дитячої ігрової кімнати. У зв'язку з цим також постає необхідність врегулювання цього питання задля можливості подальшого внесення змін до Закону, якими буде обмежуватися продаж і вживання алкоголю в цих місцях.

Пропоновані зміни на сьогодні є нагально необхідними, оскільки не можна допускати, щоб в українських дітей формувалося хибне уявлення про легкодоступність алкоголю та відсутність шкоди від нього, що спричинить в подальшому підвищення споживання алкоголю серед населення та негативно вплине на здоров'я майбутніх поколінь українців.

У зв'язку з цим Київська міська рада звертається до Верховної Ради України з проханням сприяти терміновому законодавчому врегулюванню таких питань:

1. Запровадження поняття "дитяча ігрова кімната" в законодавстві України.

2. Доповнення статей 15-2 та 15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" забороною продажу та вживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів у дитячих ігрових кімнатах, що функціонують у торгово-розважальних центрах і інших громадських місцях загального користування.

 

Київський міський голова

В. Кличко